onsdag 16. desember 2009

Jeg garanterer for SMAKEN


Skulle bare bakt en ladning til med julemanna... har nå prøvd meg på mange oppskrifter.. å denne er den beste.

Garanterer for smaken, om ikke får du pengene tilbake.

1 Boks hjortesalt!! høres mye ut, men skal med :)
1/2 liter vann
750 gram sukker
200 gram mykt smør, gjerne melange
2 kilo Mel

Steg 1:
Kok opp vann og sukker.
Dette må avkjøles, være helt kaldt. LA STÅ

Steg 2 :

Bland 2/3 av melet og 1 boks med hjortesalt
Kna inn det myke smøret i melblandingen

Så blander du dette med det avkjølte vannet.

Vips deilige myke/harde julemenn.
Stekes 180-200 gr i 5- 8 min

Denne har jeg fått av min venninne Sølvi, som har fått det av vår felles Vennine Ann Karin..

Husmødre alle sammen- dvs fulltidshusmødre med barn, mann, jobb hus og heim


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar