onsdag 17. juni 2009

Ettertanke





Til ettertanke...

I går var jeg på skoleavslutning til sønnen min Sverre som har en grad av ADD.
Han går på en spesialskole for elever med ulike funksjonshemninger.

I slike sammenhenger blir jeg ord fattig, rørt og tar lett til tårene, fordi det gir meg et perspektiv på livet hvor heldig jeg tross alt er som har et "såpass" velfungerende barn/ ungdom.

Jeg kan nesten ikke se på barn i rullestol uten å få klump i halsen, og kjenne gråten, sorgen og håpløsheten.

Barna på skolen har mange forskjellige syndrom, noen her helt multihandikappede, Downs, og andre diagonoser.
Sterke intrykk på en slik kveld da de som ikke er født så friske som vi er, som sitter i en stol, og blir sittende der resten av livet.
Noen snakker med tegnspråk, noen ikke språk i det hele tatt.
Men felles for dem alle både foreldre og barn.. LIVSGNIST gleden av å leve, gleden av å være annerledes, gleden av å bli ELSKET, og gleden av å eksistere.

2 kommentarer:

  1. veldig bra skrevet!!

    Å takk for kommentar! elsker selv tapeten ;)

    Å ja, du e hjertelig velkommen på sjokoladekake!! ;) vent til i juli når eg bynne å få ting på stell! hehe..

    Ellers må eg si at det va en fantastisk fin baby du har på profilbildet ditt! Eg ble betatt :)

    helgeklem!

    SvarSlett
  2. Kjempefint innlegg! Og så koselig at du vil følge meg, skal prøve å underholde så godt jeg kan :) Titter innom her flere ganger, vil jeg tro!
    Helgehilsener fra Stine

    SvarSlett